2014. április 11., péntek

Római vakáció 4.

Hahó!

Hát, mivel minden jónak vége szakad egyszer - amúgy mellékesen megjegyzem, hogy szerencsére minden rossznak is :) - elérkeztünk az utolsó naphoz!

4. nap Rómában - április 7. hétfő

Na, ma végre egy órával előbb voltunk, mert fél10-kor Dorkának el kellett indulnia a melóba, így mi is leléptünk. A buszon valami rémséges tömeg volt, persze minden turista folyton oda igyekezett, ahova mi :)
Első utunk a Piazza Navonára vezetett, ahol egy csodás Bernini szökőkút áll és ahol egy francia pasi 3x próbált lefotózni minket, de nem tudta kezelni a gépet :)

Csodás tér

A térről átsétáltunk a Pantheon-ba, ahova végre be is jutottunk! Nagyon szép belülről, érdemes volt visszajönni! Rafaello és I. Viktor Emánuel sírja is itt található.

Nem fantasztikus?

Innen buszoztunk egy sort a 117-es járattal (Dodi, neked írom!), ami icipici volt!! Mint egy kisbusz, még sosem láttunk ilyet, úgy 8 fő fért rá ülve és még 10 állva :) Ez a picike busz csilliárd km-es kerülővel a Colosseumhoz. Nem mentünk ugyan be, de körbesétáltuk és mindenhonnan csináltunk fotókat, amit nemtomhányszáz éve mindenki megtesz :)

Oldalról

Szemből - nem mintha lenne neki "szembe"

A Forum Romanum mellett felsétáltunk egy kicsi templomhoz, ahonnan állítólag gyönyörű kilátás nyílik a romokra - de nem jött be, minden kapufelé és kilátóféle le volt zárva...
Elmentünk a Circus Maximus mellett is, de őszintén szólva nincs ott semmi látnivaló, leginkább egy kutyasétáltatóra hasonlít ma az egykori kocsiversenyek helyszínén.

Ezek is romok

Gyors ebéd - felejthető volt, hacsak az nem, hogy az étlapon szereplő ételek 80%-a meg volt csillagozva, hogy fagyasztott terméket tartalmaz.

A reptérre szendviccsel, sütivel készültünk, de a reptér elég fapados és kissé picurka volt, nem nyílt lehetőség utolsó vásárolgatásra, így egész Rómából cakkumpakk egy hűtőmágnest és Borinak egy rucit hoztunk haza!