2015. június 24., szerda

Dumaszínház

Hahó!

A mai bejegyzés fő témái Bori dumái lesznek, mert az elmúlt 2 napban többször is jegyzetelnem kellett, annyira eredetieknek bizonyultak a beszólásai...
Ja, ma volt az első olyan délutáni alvás pelus nélkül, amikor ő szólt, hogy ne legyen és tényleg sikerült a dolog :) Ügyi lány! Elvégre nemsokára ovis lesz...Mazsola csoport, a jele pedig pillangó!

Jöhetnek hát a kis 2 éves 11 hónapos kisasszony (akinek 135 fölött van az IQ-ja...) dumái:
- A minapi kérdés: "Anya, miért van a plafon, hogy ne essen ránk az eső?" :)
- Egy pókot talált a szekrény alatt, de én épp nem értem rá kiszedni, így a kis seprűjével kissé lecsapkodta: "Nézd, megdöglesztettem ezzel!" :)
- Énekeltük anyuval séta közben a "Megy a Bori vonat, kattognak a kerekek...." című nótát, úgy szoktuk, hogy összekapaszkodunk Petivel és akkor megyünk együtt, egymás után, a babakocsi - benne az Öcsi - aztán én, aztán Peti, aztán Bori az ő kezét fogja vagy ilyesmi. És akkor annak a nevét mondjuk a dalban, aki elöl megy. És hát a tegnapi sétánál Bori meglengette a perecét, feltartotta és rákezdte: "Megy a perecvonat....!" :)
- Tegnap ebédnél kérdezte:
Bori: "Anya, miért nézed az eget?"
Én: "Csak bambultam."
...
Bori:"Anya, olyan vagy, mint egy őzike!"
Én: "Miért?"
Bori:"Mert Bambi...!" :)
- Tegnap este a Tesz Vesz Városból meséltem Borinak, hogy ezt csinálják-azt csinálják a lakók, van aki a föld fölött, van aki a föld alatt, van aki minden nap ugyanott, van aki máshol...Kérdi a könyv: "És a te papád mit csinál?"
Mire Bori: "Az Öcsit altatja!" :)
Én: "De mi a munkája?"
Bori: "Hát a dolgozás!"
Én: És mit dolgozik?"
Bori: "Számítógépezik meg telefonál."
Én: "És anya mit dolgozik?"
Bori: "Az Öcsire meg rám vigyáz!"
Én: "És te mit dolgozol?"
Bori: "....Mikor hazamentem a Gólya utcába, a Mazsolát, a Manócskát meg a Tádét dobáltam és dobáltam!" :)
- Ma a lovakat nézegettük a faluszélén :) és ez a párbeszéd hangzott el miután Borcsa már egy ideje dumált az egyik barna lovacskához:
Én: "Ő nem érti jól az emberek beszédét."
Bori: "De miért?"
Én: "Mert csak lónyelven beszél."
Bori: "...Nyihaha, nyihaha! :)...Nagyon viccesen eszik. Jó étvágyat! Nagyon szép sörényed van. Gyere vissza ló! Gyere közel! Amikor már nem leszel éhes és megengeded, hogy felüljek, akkor felülök! Akkor majd fogom a kantárt és vágtatok. (nekem) Majd te is ülj fel rá, mert ez akkora ló, mint egy paci!" :)

Gyere ló!
Hopsz, gyorsan még egy könyvről is írok néhány szót, amit éppen olvasok: Jan Chozen Bays: Hogyan szelídítsünk meg egy vad elefántot? - a héten vettem ki a könyvtárból, arról szól, hogy hogyan éljünk meg minden pillanatot "éberen". Egy olyan nő írta, aki zen buddhista, egy kolostorban meditál meg imádkozik meg amiket ott csinálnak - többek között éberségi gyakorlatokat. Hetente kellene egy újat hozzávennünk az előzőekhez, 52-t tartalmaz a könyv, úgyhogy az a gyanúm, hogy a könyvtár rendszerét meg kell változtatni, hogy egy évig nálam lehessen ez a könyv :)

Ma Borival sütit sütöttünk: áfonyás-aszalt meggyes-csokis cookie-t. Fini lett!

Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése