2015. június 10., szerda

Olvasnivalók

Haligali!

Először is néhány gondolat könyvekről...
Kriszta barátnőm múltkor átküldött egy cikket, amiben 9 könyvtáros ajánlott könyveket, gondoltam, okés, elolvasom őket. Megmondom, meddig jutottam, jó?
1. Ottlik Géza: Iskola a határon - úgy 100 oldalig, nemigen tartott semerre
2. Katarina Mazetti: Pasi a szomszéd sír mellől - kicsit bizarr a hátulján levő szöveg alapján, sajnos csak 2 hétre lehet kivenni a könyvtárból, vagyis nem nekem való (még Újpesten vagyok beiratkozva, az a könyvtár sok szempontból jobban megfelel nekem, mint a vörösvári - ezek közt a távolság nem szerepel :))
3. Kányádi Sándor: Valaki jár a fák hegyén - úgy láttam, ez egy verseskötet, én inkább regényeket kerestem kikapcsolódás céljára, úgyhogy ebbe bele se kezdtem
4. Alfonso Cruz: Kokoschka babája - most olvasom, nagyon furi! tele van metaforákkal meg még a jó ég tudja, mivel, de úgy 1-2 oldalas fejezetek vannak és kellően zavaros az egész eddig :)
5. Dallos Sándor: A nap szerelmese - Munkácsy életéről szól, régen már olvastam, tetszett
6. Sándor Erzsi: Szegény anyám, ha látnám - egy vak fiúról szól, elkezdtem olvasni, de nagyon szomorúnak találtam, hamar abbahagytam, nem bánatoskodni akarok a kevés szabadidőmben
7. Kathryn Stockett: A segítség - a filmet láttam csak, ami belőle készült, Amerika fehér asszonyairól és fekete bejárónőiről, nagyon jó volt!
8. Julie Kagawa: Vaskirálynő - varázsos világba visz állítólag, el szeretném olvasni
9. Philippe Pozzo Di Borgo: Életrevalók - szintén a filmet láttam, remek!

Az én ajánlásom, ha 9 könyvet kellene mondanom, amit szerintem muszáj elolvasni (a teljesség igénye nélkül és a sorrend nem számít):
1. Harry Potter sorozat
2. Az élet játéka
3. Éhezők viadala (trilógia)
4. Jane Eyre
5. Rejtély a színházban
6. Mintha nővérek lennénk
...ennyi jutott eszembe elsőre...és a listámban utánanézve még párat hozzátennék, hogy kijöjjön a 9...
7.A 100 éves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt
8. Alkonyat (trilógia)
9. Gary Chapman & Catherine Palmer "évszakos" regénysorozata (4 kötet)
...és még sorolhatnám :) Rengeteg a jó könyv a világon :) Minő meglepő...

Mesélek még az esztergomi Csülök Csárdáról. Múlt héten - vagy már előtte? - az 5. házassági évfordulónkon voltunk ott ebédelni Petimmel. Anyuék vigyáztak a gyerekekre, tök jó volt! És Vörösvárról abszolút jól - háromnegyed óra alatt - megközelíthető! Legközelebb a gyerekekkel megyünk arra, mert a Bazilikánál sétálni még Borcsinak is élvezet lenne! A csárda egyébként hozta a színvonalat - illetve esetemben az elvárásoknak megfelelt, mivelhogy még sosem étkeztem ott, csak hallottam róla. A füstölt-főtt-sült nemtommilyen csülök - Pékné módra - olyan volt, ahogy a nagy könyvben meg van írva - ropogós és pokoli zsíros :) Meg is maradt a fele! Sebaj, hazavittük :)

Ja, a kreatív alkotásaimat el ne felejtsem! Ezeket a lógós díszeket készítettem múlt héten. Nekem tetszenek! :)


 Éééés a szokásos fotók a gyerekekről - az alábbi képen Barnus tegnap, Bori szintén 8 hónaposan látható:

Barnibó
Boribó
Ilyen izmos ez a fiú, őrület, nézzétek meg, fekvőtámaszozik!

Hajlít és nyúúúújt!
Oh, Bori dumája még gyorsan belefér mielőtt lelépek konyharendberakás-alvás irányba: a minap almát evett a kocsiban - kivételes eset volt, mert amúgy biztonsági okokból nem eszünk az autóban. Kettétörtem egy almát, felét Petim ette, felét Bora, mire egyszer csak megszólal: "Nem kérek már többet, csutkánál vagyok!" :)

Puszi,
Barbi

2 megjegyzés:

  1. Apád:

    Könyvek?
    Mester és Margarita...semmiképp nem feledkezhetünk meg róla,még ha a Te listád is !
    Legalább említésszinten... :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No igen...különös - vagy különleges? Mindenesetre egyedi és megismételhetetlen! Azért a fenti listában lévő könyvek nagyja nemrégiben íródott, viszont vétek lenne megfeledkezni a régi, nagy klasszikusokról - példának okáért egy olyan "szimpla" iskolai kötelező olvasmányról, mely az egyik legbájosabb és leginkább életszagú regény számomra és nagy kedvenc lesz amíg világ a világ: A Pál utcai fiúk!

      Törlés