2014. december 27., szombat

Karácsony

Hahó!

Kezdésnek pár fotó, rendben?

Kis balkezes

És a nagyszemű

Elmesélem, hogy telt a karácsonyunk, jó?
A Szenteste viccesen alakult, merthogy délelőtt Borka bábszínházban volt a húgommal, utána mire hazaértek apuval meg Márti nagyival, beszunyált és ki is aludta magát, úgyhogy az a terv, hogy az alvása alatt díszítsük fel a fát, bukó... Így hát a B terv következett, miszerint elmegyek sétálni a gyerekekkel, Peti addig belövi a fát a nappaliban, aztán csere és én feldíszítem. Kissé rohanós volt, mert erősen sötétedett és hűvösödött már... szóval leizzadtam rendesen, de 15 perc alatt feldíszítettem a karácsonyfát és még csini rucit is vettem, mire megjöttek. Borinak nagyon tetszett a fa, amit a Jézuska meg az angyalka hozott (mondjuk...), valamint a fa alatt hagyott ajándékok is: nagy, okosítós nézegetős könyv (nem igazán van rá jobb megnevezésem), új Bogyó és Babóca mesekönyv, valamint ennek szereplői közül Vendel (a kedvenc) és Pihe plüss állatok. Tegnap Zuglóba menet velük ugrált a térdén és közben dalolászott - fel akartuk írni a napokban, hogy mennyi dalt tud fejből, de szerintem vagy 100 körül van már, esélytelen feljegyezni. Csak ezen az autóúton úgy 10-et énekelt el...
Egyébként Zuglóban is, anyuéknál is annyira a levest részesíti előnyben a kisasszony...szerintem kicsit lusta rágni :) Mert a kacsacomb, libacomb mind annyira finomak voltak. Vagy lehet, hogy a csirkéhez képest picit idegen neki az ízük? Pedig kacsát azért néha szoktam készíteni...
25-én a húsleves (valójában ököruszályleves), 26-án a sütőtökkrémleves tarolt... Sebaj, ha a Barnus nő majd és már főzeléket is fog enni pár hónap múlva, úgyis meg kell magam emberelni és abból is többet főzni. Az sem annyira rágnivaló :)
Ami az egészségünket illeti, szegény Borka már megint náthás, viszont nekem elmúlt a hasmenős vírusom már Szentestére, juhú!! Azért 1 hét nem semmi...klassz, amikor a gyerekek meg 1-2 nap alatt túlvannak a dolgokon, kb meg sem érzik...Remek ez az időszak, amikor közösségbe kerül! Jó, tudom, most vértezi föl magát, erősíti az immunrendszerét. Hát, mit ne mondjak, epekedve várom, hogy már megerősödjön!

Barnus-hírek:
Barnuska megfogta a pilipilipillangót - Bori egykori kedvenc játékát, amikor Peti ölében ült és mutogatta neki. Mire Petim: "Megfogta! Te egy géniusz vagy!...Próbálkozzál!...Kiverted a kezemből! Milyen erős vagy!...Naa, nem kell megijedni..." :)

Könyv- és filmélmény:
- Kiolvastam egy újabb Gary Chapman könyvet, a címe: Végre egy nyelvet beszélünk. Megmondom őszintén, hogy kevéssé tetszett, mert annyira sok volt benne a bibliai idézet, hogy gyakorlatilag inkább egy témára koncentráló (kommunikáció és intimitás a házasságban) bibliamagyarázatnak tűnt..Az eddigi könyveket jobban kedveltem, habár ebből is tanultam egy jó trükköt. Párunkkal minden nap osszunk meg 3-3 dolgot (beszélgessünk, mert elszalad mellettünk amúgy az élet), méghozzá oly módon, hogy elmondjuk, mi történt, mit láttunk, mit hallottunk és utána abba is beavatjuk a társunkat, hogy hogyan éreztük magunkat ezzel kapcsolatban. Ez a gyakorlat elmélyíti a kapcsolatot ha rendszeresen csináljuk, azáltal, hogy jobban megismerjük a másikat - nem csak azt az énjét véljük ismerni, akibe anno beleszerettünk, hanem együtt tudunk élni vele valójában, nem csak mellette. Így aztán nem csak "Hogy telt a napod? Jól." típusú beszélgetések lesznek. Mondjuk ez nekem még nem annyira probléma, de jobb felkészülni a jövőre és idejekorán megpróbálni magunkévá tenni a másikra való figyelést.
- Tegnap este Petivel megnéztük Az útvesztő (The Maze Runner) című filmet. Azt hallottam, hogy Éhezők viadala- szerű, de nekem sokkal kevésbé tetszett. Az alapötlet ahhoz a filmhez hasonló, de a kivitelezés picit gagyi néhol, picit túl félelmetes, picit érthetetlen és persze nyitott a vége a trilógia (mi más?) további részei miatt. 1x meg lehetett nézni és nem is untam, nem is utáltam, de nem tett rám annyira mély benyomást. Ezen kívül még tegnap (Bori anyuéknál aludt) a Mentalista új részeiből is néztünk, az is már kezd szegény kicsit vontatott lenni (7. évad!!) és szegény főszereplő, akit amúgy imádok, Peti szerint eléggé öregszik. Mondjuk ki nem? :)

25-én Peti nem csinált képet, de majd elkérem amit apósom készített, viszont 26-áról tudok feltenni:

Barnuska Dodival

Barnus a nagynénémmel

Boró és a sütőtökkrémleves (a legjobb a világon!)

Terülj, terülj asztalkám

Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése