2014. augusztus 2., szombat

Kulcsok, csipeszek, muffin és harcsa

Hejhó!

Minden okés nálunk, jó, nem? :)
Tegnap színházban voltunk megint - szintén szabadtéri, akárcsak pár hete a My fair lady és megint megúsztuk az esőt, mázlisták vagyunk! Az Aida című operát néztük meg, nagyon tetszettm Petinek is - ő még nem látta,. Háromnegyed 11 felé a 3. felvonás alatt - ami nem túl pörgős - szundikáltam kicsit, de egészében véve látványos volt, jó zenével, csodás díszletekkel és rengeteg szereplővel (ez elég szokatlan).

Borival is elvagyunk itthon mostanában, pár anyukának az írásait olvastam neten, 2 éves gyerek napirendjével kapcsolatban, hogy délelőtt házimunka, délután mennek ide-oda. Namármost...délután mostanában esik az eső! Ez az egyik. A másik, hogy sokan mese elé ültetik a gyerkőcöt 1 órára, amíg csinálják a dolgukat, én még ezt nem akarom...De azért az alapkoncepció nem rossz, Bori is szokott nekem segíteni délelőttönként a mosogatógépet kipakolni meg teregetni meg hasonlókat ha épp nincs programunk, de ha van, akkor az viszont gyakorta a délelőtti órákra esik. Na jó, a lényeg, hogy ki kell alakítani egy kezelhető és jól tartható menetrendet, mire kijön a második baba :)

Az alábbi képen egyébként az Auchan-ban vásárolt - nem gyerekjáték! :) - kulcsosházikó látható, amit Bori először kulcsokkal, majd az új felfedezés örömétől megrészegülve csipeszekkel töltött meg :) Nagyon élvezte, úgyhogy komolyan elgondolkodtam rajta, hogy neki is veszek egyet, csak másmilyen színűre festem majd, mint a mienket, olyan gyerekesre :)

Oké, akkor most a sárgák jönnek!

Ja, és még 2 hamiélményről kell beszámolnom.
- Almás-rebarbarás-fahéjas muffin: remek lett! Új alapmuffinrecepttel kísérleteztem, mert már meguntam azt, amelyiket szoktam csinálni és tök ízlett! Xilittel (nyírfacukor) készítettem, Peti szerint ennek picit azért lehet érezni egy kis mellékízét, de apunak meg Zsuzska barátnőméknek nagyon bejött - nekem és Borinak is persze :)
- Aszalt szilvával göngyölt afrikai harcsa: ez volt a mai ebéd és az új szerelmem :) Az Auchan-ban (Vörösváron egyszerűen nincs halas, majd a környező "falvakban" kell körülnéznem) a halas manuszról, aki a múltkor az afrikai harcsa kapros-tejszínes szószban-receptet adta, kisült, hogy nagy pecás (nemzetközi tapasztalattal :)) és szakács! Tőle kaptuk megint a tippet, csodás lett! Lapjára szeletelt, picit sózott afrikai harcsában betekerni az aszalt szilvákat, jó citromos vízzel meglocsolni (hogy ne tömény citromlé legyen), zsemlemorzsába hempergetni és 250 fokra előmelegített sütőbe betenni, 15 perc alatt kész. Mi kicsit kisebb fokra raktuk és nem előmelegítettbe, mert jénaiban csináltuk, de nekem irtóra bejött! Mazsolás rizzsel tálaltuk, ami egy külön élmény a sima rizs helyett!

Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése