2015. február 25., szerda

Dumák és nagy akció

Hejhó!

Múltkor elfelejtettem leírni az utóbbi idők egyik legnagyobb kulináris élményét itthon: fokhagymás tarját csináltunk nagyival, amihez másnap fahéjas dinsztelt almát és Stahl Judit-féle mogyorós rizst készítettem. Együtt az egész fantasztikus volt, de a rizs! A rizs!! Őrület, hogy miket ki nem lehet hozni belőle! Illatos jázmin rizst készítünk, majd összetört sós mogyoróval, 1 citrom (eredetileg zöldcitrom) héjával ás 1-2 ek olívaolajjal (eredetileg olvasztott vajjal) dúsítjuk. Valami fenomenális!

Fotó nincs róla, de a mézeskalács-készítés folyamatáról igen - na és ha február van, nem karácsony? Kit érdekel? Egyébként is, Horváth Ilona mézes pogácsának hívja ezt a fajtát :)



Borival ma délelőtt sokat játszottunk - azt megünneplendő, hogy újra itthon van :), már nagyon hiányzott, pedig csak 2 napig volt Marcsi mamiéknál - és meséltünk. Egyszer csak előhozta a SPAR-os Szafarimánia matricás albumot, amit még én ragasztgattam be (köszönet az albumért és a matricákért is Marcsinak!), hogy ez nem mesélős, hanem nézegetős...na jó! Pár hete este is néztük, azt egy az egyben fel kellett volna venni, annyira zseniális volt! Most viszont leírtam párat a dumái közül:
1, Meglát 2 nőstény oroszlánt: "Ezek a csajszik!" :)
2, Rámutatok egy madárra: "Hát te ki vagy?"
Mire Bori: "Én vagyok a búbos banka - válaszolta az ismeretlen madár." :)
3, Ez nem igazán duma, viszont valójában azért néztük át az egész albumot, hogy megtaláljuk a cickányt! Tipikus kedvenc 2.5 évesek számára, nem igaz? Mondjuk azoknak, akik felismerik a homoki macskát, a sivatagi rókát és a dromedárt...

Ezen elelmélkedvén eszembe jutott, hogy talán a mostani albumot is beszerezhetném, Marcsi pedig biztosan gyűjti nekünk még mindig a matricákat. Megkérdeztem, tényleg akad! Viszont az akció kb szeptemberben (!) lejárt :( Óóóó... Dehát mint tudjuk, az ilyesmi nem állít meg engem :) Szóval elkezdtem telefonálgatni. Először Pilisvörösvár SPAR - itt adták meg a lejárati infókat, meg a kp számát. Aztán SPAR kp, vevőszolgálat. Itt 2x elküldtek, mondván, hogy nem tudnak segíteni (nyilván 2x hívtam föl, hátha nem mindenkinek ugyanaz a véleménye). Na, fölhúztam magam és a google-ben az első 10 oldalt kinyitottam, hogy én aztán felhívok boldog-boldogtalant, hátha valaki megszán :) És az első szám, amire ráböktem egy agglomerációban található kisebb város boltvezetőjének vonala volt, akinél akad még album, nem küldte vissza és szívesen ad nekem belőle! Juhúúú! Már csak az a kérdés, hogy betegen, 2 pici gyerekkel hogy menjek el érte... Szerencsére az egyik régi kedves baráti család ott lakik és egy röpke hívás után Csí már meg is ígérte, hogy a férje megszerzi nekem a szajrét, egy percig se féljek! :)) Remélem, összejön, mert ilyenkor rém büszke vagyok magamra! :)
Megjegyzem, megvehettük volna a Hegymánia, Dzsungelmánia, Óceánmánia részeket is - utánanéztem, így lenne teljes a sorozat...

Ja, pár képet teszek ide vasárnapról, Dorka szülinapját ünnepeltük! - vagy ezt a tényt nem kellett volna hozzátennem, hiszen róla 1 képet sem töltöttem fel? Na jó, mert szinte csak Barnussal készült róla is, de úgy vélem, egyiket sem hagyta volna jóvá :)

Nagypapi de vicces vagy!

Itt már komoly munka folyik!

Márti dédivel
Az 5. hónap már elvileg a fogzásról szól valójában (nyál és ököl a szájban eddig is megvolt)...hű, tényleg úgy hiányzott már pár álmatlan éjszaka!



Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése