2014. július 4., péntek

Nyaralás Görögországban - 12. nap - Olympos

Hi!

Bocsi, hogy nem írtam meg tegnap az adagot, de Borit este 2 órát altattuk, már 5 napja rém nehezen megy a délutáni és az esti alvás is...fogalmunk sincs, hogy miért...
Viszont most folytatom a beszámolót!

No, mivel mára szép, a következő 2 napra viszont esős időt mondtak, úgy döntöttünk, most vagy soha, felmegyünk az Olympos-ra. A hegy csúcsa a legmagasabb pont Görögországban és a mitológia szerint ugyebár az istenek lakhelye. Hát, megjegyzem, a szállásunkon az erkélyen kinézve tökre úgy is tűnt, gyakran a teteje ködbe burkolózott, nagyon festői látványt nyújtott!

Tízórai odafönt

Naaa, ez már valami!
Jó hosszú volt az út, főleg arányaiban az a része, ami szerpentinen vezetett fölfelé a hegyre, a végéről kirándulóösvény indult a csúcsra vagy hova, mi ezt most több oknál fogva is kihagytuk, de úgy 100m-t mentünk rajta, egy szép vízesésig.

Kukucs apa!

Mondjuk akár tovább is mehettünk volna, mert 6 tehercsacsi is üzemelt! Borinak nagyon tetszettek, napokig hajtogatta utána, de még most is mondja, hogy "tegnap a csacsik hempergőztek a porban" meg hogy kolompoltak meg hogy fújtak magukra (értsd: fújtattak) :)

Itt egy csacsi!
Borkának nagyon tetszett a vízesés is, a híd, amiről a vízbe dobáltuk egy toboz darabkáit, amíg Peti megfelelő fotóhelyszínt keresett...

Hát én csak itt üldögélek!

Apa, muszáj eljönni azoktól a vicces napozó gyíkoktól?

A hegyről lefelé jövet van egy kolostor-féleség is, amibe benéztünk, ahhoz képest, hogy kívülről nem volt egy nagy szám, romos meg minden, belül gyönyörű látvány volt, rengeteg arannyal vagy aranyozással gazdagítva és olyan faragásokkal, hogy szédületes! Bori a festményeken látható szenteket egyszerűen csak "bácsi"-nak nevezte :)

A csillár is aranyos :)
Végül a kocsiban Bori bealudt, így csak kettőnkről csináltunk sztárfotót a kilátással, ami szép volt, de valahogy a képek nem adják vissza - és ez nem Peti hibája, mert kábé a kilátópontok is eléggé bénák voltak - ahol jól meg lehett állni, nem láttál semmit a fáktól! Csak az erdőt :)

Utána Leptocharia nevű faluban ebédeltünk, hambit és pizzát - durvák vagyunk! - és isteni fagyit! Strandoltunk is, bár a part nem volt valami szép...

Amúgy a következő 2 napé nem lesz hosszú leírás, mert este Bori babám belázasodott - nem tudni, mitől. Vagy megsütötte a nap, vagy megharapta egy mérges szúnyog, vagy a magaslati levegő megártott a hegyen, vagy túl hideg volt a fagyi vagy nincs több ötletem.

Puszi,
Barbi

ui: Ma Kriszta barátnőmmel meg a babákkal sétáltunk és hekkeztünk a Római parton. (GPS-nek köszi, hogy 10 perccel meghosszabbította a menetidőt...) Fotót mindjárt levadászom a gépről. Amúgy milyen gyakran használom ezt a szót? Mert Bori készségszinten mondja dolgokra, hogy kivadászom, levadászom és társai :)

Bori már nagyon ügyesen lovagol - nyuszin :)

Bori és Panni szerelik a babakocsit