2015. január 1., csütörtök

BUÉK!

Hahó!

Boldog új évet mindenkinek!

Hogy telt a szilveszterünk?
Diós-csokis brownie-t sütöttem (fini lett!), Borikám Marcsi mamiéknál aludt, úgyhogy soká fenn voltunk (kb fél2-ig , ez kétgyerekes szülőktől elég vagányság, nem? :)), éjfél után és reggel is sertésvirslit ettünk, hogy biztosítsuk a pénzt meg szerencsét idénre, netről néztük a Himnuszt az m1-en (tv-nk már jó ideje nincs), éjfél után 10 perccel megégettem az ujjam :( - remélem, ez nem jelent semmi rosszat...
Filmeket néztünk egyébként buli gyanánt:
- Szilveszter éjjel: romantikus sztárparádé, Igazából szerelem-szerű, csak gyengébb, de azért tetszett
- A holnap határa: lövős űrlényes, Tom Cruise megmenti az emberiséget, jó az alapötlet, ez is tetszett

Megvilágosodásaim az elmúlt napokban:
- Nem az van, hogy állandóan pakolok, hanem valójában minden nap újra gyönyörködhetek a tökéletes rendben!
- Az az újévi babona, hogy azt fogod csinálni egész évben, amit január elsején (ezért nem mosok, költekezek meg pakolok egész álló nap), másként is értelmezhető. Nevezetesen, hogy már ma kezdjük el azt az életet, amit 2015-ben akarunk élni: esetemben jó háziasszony leszek, jó feleség, jó anya és gyermek és unoka, valamint türelmes és kedves az embertársaimhoz.

Mai háztartási okosság: viaszt kiszedni ruhaneműből...hááát, az adventi koszorú gyertyája ugyebár a lángoló sztori folyományaként az abroszon landolt (kettőn is, mert egymáson voltak), most ezt akartam eltüntetni. A neten azt írták, hogy újságpapíron keresztül kell kivasalni és akkor az majd magába szívja a viaszt. Hááát, egyelőre félsiker, mert sok viaszt magába szívott, de szerintem azért mosás után is még kicsit zsíros maradt és a vasalódeszka is picit zsíros lett, de majd még meglátjuk, hogy a háborút is megnyerem-e, vagy a megoldás az ecetes olló lesz.
Mai másik tanulság, hogy ha a lencsefőzelékbe csülköt vagy más füstölt húst főzünk, figyelembe kell venni, hogy az irdatlan sós, így tehát rajta kívül már egy szem sót sem kell az ételhez adni. No, én ezt nem tudtam, mert csak szalonnabőrt vagy szárazkolbászt szoktam az íze végett a lencsébe tenni. Most tehát eléggé szerelmes a szakács-effekt lett...

Az új év első napja:
- Borikám dalait Peti elkezdte gyűjteni, de szerintem esélytelen mindet összeszedni - mindenesetre 46-nál tart és nem kis Bobi, boci tarka szintűek...Laci papa meg is jegyezte mikor mentünk ma a kisasszonyért, hogy milyen érdekes nótákat tud!
- Összeszámoltam, 2014-ben 47 könyvet olvastam el (persze nem számítva azokat, amiket minden évben többször is kiolvasok - Harry Potter sorozat, Éhezők viadala trilógia, A padlásszoba kis hercegnője, Az élet játéka, Mintha nővérek lennénk, Sherlock Holmes összes, stb.). Peti szerint ejnye, mert 2013-ban asszem 62 volt, csökkenő tendenciát mutatok :)
- A már régóta nézegetett Csokoládékenyér receptet elkészítettem. Az illata jobb lett, mint az egész egyben, de Peti szerint az állaga jobb, mint amit ő valaha csinált: ez hatalmas dicséret!!
- 31-én éjjel még kitakarítottam az evőeszközös fiókot, hogy valami komolyat is csináljak az év végén, most meg a számítógépen levő filmeket raktam rendbe az akció, családi, félős, gagyi, ifjúsági, ismeretterjesztő, mese, romantikus, sci-fi, torna, történelmi, vicces és western kategóriák szerint. "Ez jó mulatság, férfi munka volt!" (Vörösmarty)
- A lenti fotó a mai hólapátolás közben készült, Borcsa imádja a havat, habár amikor a kabátja ujjánál bemegy a hideg, nedves hó a kezéhez, azért nem annyira lelkesedik - érdekes! :)

Kicsi csajszi nagy lapáttal

Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése