2015. január 25., vasárnap

Finom ételek és sok-sok babafotó

Hahesz!

(Ezt a köszönést most találtam ki, bocsi!)

Pénteken valami isteni ételt készítettem - életemben először, de korántsem utoljára. Köszönet a Stahl Judit szakácskönyvért Zugi maminak, Zsuzsi nagyinak, hogy jó ízzel megette és érdekesnek találta :) valamint Petimnek, aki mindig vevő az ilyen cuccokra - vagyis minden kísérletemre :) Az aszalt fügés csirkecomb az eredeti receptben csirkemellel és sütőben készül, míg én combbal, serpenyőben sütöttem, de a mártásnak (kakukkfű, méz, balzsamecet...asszem ilyesmiből állt) csodálatos illata volt! (Ezt még a nagyi is elismerte, miközben járt-kelt a lakásban...) Kókuszos-mazsolás rizst csináltam hozzá, ezen még lehetne tökéletesíteni, bár a sima mazsolás már szuperjól megy! (Most lányos zavaromban - kicsit sokfelé figyelek állandóan, tudjátok - az első adag rizst elégettem, a másodikat nem sóztam meg...)

Fügés csirkecomb
A másik gasztro-élményünk a mai (vasárnapi) ebéd lett, sült csirkeszárnyak gyömbéres-mézes sárgarépával. A Chilli&Vanilián találtam a receptet, csúcsfantasztikus!!! Gyömbér, méz, citromlé meg mazsola + nálam asztalt szilva került bele és hihetetlenül mesés köret keletkezett az unalomig ismételt párolt répából! Hozzátenném, hogy ez "B" tervnek készült, mert eredetileg a zacsis bio köreteim közül az utolsót főztem meg, zöldfűszeres barnarizst, de apu szerint - aki anyuval Borit vitte hóembert és hóasszonyt építeni meg hógolyózni - istállószaga volt. Szerintem is.


Egyébként a sütés-főzésen kívül az olvasás meg a házimunka teszi ki a napjaimat, de ezekből is ált. csak 1-re jut idő, a gyerekek minden időmet lekötik! Irtó fárasztó...Viszont nagyon cukik :) Barnus mostanában állandóan nevetgél, nagyon meghálálja, ha beszélnek hozzá meg foglalkoznak vele, Bori meg játszik és beszél szakadatlanul. (Oké, egy kis szóképzési vagy nyelvészeti vagy micsoda megvilágosodás: a "szakadatlanul" szó onnan ered, hogy megszakítás nélkül...lefogadom :)) Fantasztikus dumái vannak, vagy 100 dalt tud és egész nap csak kérdez meg mondókázik meg dalol (meg felesel...- nem korai ez még egy kicsit?)!
És a kisasszony elkezdett angolul tanulni :) - Peti tanítgatja neki a Jingle Bells című nótát - egészen jól megy!

Most pedig következzék pár babafotó a napokból:

Kistigris és Borcsa (remélem, nem dobja meg :))

Nagyi kopogós cipőjében

Babák a nagyágyban

Pussz a babának

Lábujjpuszi
Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése