2013. március 5., kedd

Halihó!

Hát olybá tűnik, hogy valóban itt a tavasz! Szevasz tavasz - ahogy Borinak mondani szoktam :)

Egyébként ma 2x is voltunk sétálni, egyszer a piacon - hentesemnél husiért (marhahúslevest fogok főzni hétvégén életemben először, szóval drukkoljatok! - az egészet csakis a velős pirítósért csinálom :)), a tojásos manusznál (miért is??, ja igen....) tojástért, csicsókát vettünk az egyik nénikénél (nagynéném Anitánál kóstoltam síelésen, meglátjuk, mi lesz belőle)...
......hopsz, Bori épp elég nagy ricsajt csinált....ugyanis a dohányzóasztal aljában található dobozt benyomta a lábával, így a túloldalon valami kiszánkózott... :) remélem, nem volt nagyon törékeny!!...na, megnéztem a pusztítást, egy másik doboz csúszott ki, a dolog szépséghibája csak az, hogy kártyajátékokat tartunk benne, és ha azoknak a doboza szétnyílik (mint most néhányé), kiesnek a kártyák és nem olyan evidens visszapakolni...na, most meg az újságokat rámolja....asszem, lassan ideje lesz gyerekbiztosítani a lakást....

Dobozürítés megint :)
Naszóval a csicsókánál tartottam! Szerintem mindenkinek jót tenne, ha minden nap kipróbálna valamit, amit addig még sosem tett! Pl. csicsókát venne és elkészítené valahogy úgy, hogy az fini legyen és akár beépítené az étrendjébe (számos jótékony hatása van a koleszterinszintre, a vércukorszintre, egyes bélbetegségek ellen, stb.) - majd mesélem, miket próbáltam ki!

Most pl. vacsiztunk libamájpástétomot, amit a piacon vettem, kis metélőhagymát meg diós Gouda sajtot is vágtam hozzá Petinek, és egy kis sörretekkel, meg nyers csicsókával körítettük! Ez utóbbi finom, édes volt! (csak dörzsölni kell, meghámozni nem)

Vacsi után folytatom a napi beszámolót:
Ma Borimorival villamosoztunk először!! Tisztán azzal a céllal indultunk abba az irányba, hogy a piacig, ahova különben gyalog szoktunk menni, 2 megállót vilivel menjünk. Működött :) Egyedül simán felpakoltam a manót babakocsistul (mázli, hogy ilyen könnyű), egy srác fönt félreállt a lyukból, ahova deklaráltan a babakocsik valók, és lefelé is felajánlotta a segítségét, de nagyon kedvesen mosolyogva mondtam (nehogy legközelebb egy másik anyukának ne ajánlja fel!), hogy első utunk villamossal és még nem tapasztaltam ki, hogy hol tudja más megfogni a babakocsit, hogy ketten vigyük. Asszem azért 1-2 hónap múlva már nem fogom elbírni, szóval tuti kell segítség! De mindenesetre jó, hogy tudjuk használni akár ezt a járművet, mert nagyihoz így gyorsan el tudunk menni - lakik arrafelé egy csajszi, akivel együtt voltunk szülésfelkészítőn és hasonló méretű a kisfia, mint Bori, de nem tudnak villamosozni meg autóba sem nagyon ülnek, szóval megpróbálhatok vele imigyen sétálni kicsit, aztán max nagyinál etetek. (Hopsz, bocsi, picit hosszú mondat lett...)

Játék délután a napocskán


Ma egyébként Borinkának nagyon ízlett a répapüré - ebédre bébipapiban kapta csirkével és rizzsel, uzsonnára meg házilag pürésítve krumplival, úgy bevágta, hogy csak na! (azért a bolti jobban ízlett, a házinak van ez a kis répás mellékíze, hogy úgy mondjam, ami csak a nagyon friss répának nincs...) Uzsi előtt amúgy picit nyűgös volt, akkor ébredt, de végül beültettem a pihenőszékbe és a kezébe adtam egy műanyag keverőtálat, nagyon tetszett neki! El is dobálta, jó nagy ricsajt csapott vele!! Valahol olvastam, hogy ezt nagyon élvezi, hogy eldobja a dolgokat és anya visszahozza (asszem Ranschburg Jenő könyvében), de vajon miért? Ezt már elfelejtettem :)

Beszorultam :)


Ja, végre befejeztem Verne regényét, amit olvasok, Az arany meteort. Háááát, két következtetést vontam le.
1, Én már öreg vagyok Vernéhez (bár a Vissza a jövőbe 3-ban a professzor meg Clara sem voltak azok....), ez valójában teljesen ifjúsági regény.
2, Így tehát ha valakinek ajánlok egy számomra kedves könyvet, amit én megboldogult lánykoromban olvastam, figyelembe kell venni azt is, hogy neki az nem emlék meg nosztalgia és nem biztos, hogy tetszeni fog....
Mert amúgy kedvenc ilyen könyveim, amik eléggé "gyerekesek", de imádom őket, vagy 100 olvastam és tényleg jó régen először:
- Csokolándy, az ínyencek királya
- Az élet játéka
- Az édesvölgyi suli szerelmes ikrei (sorozat)
- Mintha nővérek lennénk (csíkos könyv)

No, megyek is. Ja, még amit el akartam mesélni, hogy a sütiket a nem teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt bizonyos %-ú használata tényleg sokkal lazább, könnyebbé teszi - ezt a tegnap készített sütőtökös-csokis püspökkenyér is bizonyítja, ami isteni lett!!!!!!!


Puszi,
Barbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése